Een dag in Kenya.. - Reisverslag uit Nangina, Kenia van Linda Groot - WaarBenJij.nu Een dag in Kenya.. - Reisverslag uit Nangina, Kenia van Linda Groot - WaarBenJij.nu

Een dag in Kenya..

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

11 Juni 2006 | Kenia, Nangina

Ik ben alweer 1,5 maand aan het werk bij het sociale project. De tijd gaat te snel....

De nursery school bevalt me heel erg goed. Ik heb het daar heel erg naar mijn zin. De bedoeling was dat ik hier 1 maand zou gaan werken en dan bij een ander project aan de slag zou gaan. Maar achteraf vond ik 1 maand tekort bij de school, dus heb ik besloten om hier langer te blijven. Ik heb nu een klas met bijna 50 kinderen van 3 tot 6 jaar.

Mijn dag ziet er als volgt uit:
Om 10 over half 8 start ik met mijn wandeling door de bergen en maisvelden op weg naar de school. Onderweg tref ik de kinderen, deze staan me op te wachten of ik hoor ze aankomen rennen op hun blote voetjes. Met een hele groep lopen we samen naar de school.
Om 8 uur komen eerst alle leraren samen om de dag te beginnen met een lied en gebed.
Hierna lopen we naar het lokaaltje waar de kinderen staan te popelen om naar binnen te gaan. Tot 10 uur moeten ze schrijven in hun schriftjes. Zo leren ze bijvoorbeeld het alfabet en simpele engelse woordjes. Daarna hebben ze pauze. In deze pauze maken wij op een kampvuur een enorme grote pan met pap voor alle kinderen wat ze echt heerlijk vinden. Erg genoeg is dit voor sommige het enige wat ze te eten krijgen. Na de pap zitten we met alle kinderen samen in een grote kring om liedjes te zingen of versjes op te zeggen.
Om half 1 heb ik pauze en loop ik naar huis. Onderweg geniet ik echt van het adembenemende uitzicht en de prachtige omgeving. Om 2 uur ben ik weer op school. Een paar kinderen komen voor coaching. Maar meestal ben ik bezig om tekeningen e.d. te maken voor aan de wanden als lesmateriaal.

Na school is het altijd verschillend. Er is hier niet echt veel te doen, maar op donderdag is er altijd markt. Daar word 2ehands kleding, fruit en tomaten verkocht. Er is wel altijd een gezellige sfeer. Veel mensen komen daar op af. Op dit moment leer ik iemand na het werk om te fietsen. Hiermee trekken we veel aandacht en ze vinden het allemaal heel erg lachwekkend.

Ik probeer ook om 1x per week met de mobiele kliniek van het ziekenhuis mee te gaan. Dit is echt heel erg interessant en zij doen heel goed werk. Op deze manier bereiken ze namelijk de mensen die niet naar het ziekenhuis kunnen komen. Onder een boom wordt binnen 5 minuten een praktijk opgezet. Mensen krijgen voorlichting over HIV/AIDS en kunnen zich laten testen of de baby's krijgen hun vaccinaties en worden gewogen om zo te controleren of ze goed groeien.


Nog even een kort berichtje.

Veel vrienden en vriendinnen vragen mij en aan mijn ouders wat er zoal nodig is, en of ze een pakketje kunnen opsturen.
Het probleem is dat ik uit ervaringen van mijn voorgangers hier weet, dat deze pakketten hier niet aankomen.
Het kost tevens heel veel geld om deze via de post op te sturen.
Daarom heb ik een bankrekeningnummer geopend, en dat als jullie iets willen sturen, het beter via deze weg kan.

Ik kan dan hier op zoek gaan naar de spullen die de projecten het meest nodig hebben en het namens jullie geven waar het nodig is.
Het bank rekeningnummer is: 1133 73 872
t.n.v. Groot - Linda voor Afrika

Lieve groetjes van mij voor iedereen, en dank jullie wel !!!.

  • 11 Juni 2006 - 14:04

    Frederike:

    Hoi Linda!

    Goed om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt! Het is heel dankbaar werk dat je doet! Weet je al hoe lang je gaat blijven bij het project waar je nu zit? En waar ga je hierna heen? Succes daar en ik lees de verhalen wel weer!

    Liefs!

  • 11 Juni 2006 - 17:35

    Miranda:

    He die Linda,

    Leuk om weer wat van je te horen. Ik denk dat je daar echt op je plaats zit, je schrijft je verhaal met weel zoveel enthousiasme dat je bijna het volgende vliegtuig neemt om je te helpen. Hier is het nu (11 juni) 30 graden echt heet, het is ook nooit goed in Nederland. Ze hebben trouwens met 1-0 (voetbal) gewonnen vandaag. Ga zo door en heel veel liefs Miranda

  • 12 Juni 2006 - 06:20

    Marian:

    He lieve Lin! Ben blij dat het goed met je gaat, vorig week hadden we je nog even aan de telefoon maar wat missen we die lach van je! Kwam zaterdag je pa en ma tegen, heb erg gelachen! Je bent ook echt een produkt van die 2 haha!
    Nou goud, heel veel plezier nog maar dat gaat zeker wel lukken! Ik ben iniedergeval erg blij als ik weer even je gezicht zie over een tijdje...
    Geniet ervan, en geef alle kinderen een dikke zoen van me!

    -x- Marian

  • 12 Juni 2006 - 17:32

    Laura:

    Lieve Lin,

    Hier Laura Molenaar, super lief dat je er nog even aan dacht!!! Het was een hele mooie dag.. echt nederlands weer, het kon ieder moment gaan regenen maar we hebben het droog gehouden. De wens van de vriendinnen was errug leuk... vooral mijn dansje. Leuk om te lezen wat je allemaal uitspookt!! Succes nog verder!


  • 13 Juni 2006 - 08:24

    Annemiek:

    Hey Linda,
    Ik word steeds zenuwachtiger, kan niet wachten om je te zien.
    Pater Nico Konings viert vandaag zijn 82e verjaardag. (afgelopen vrijdag was hij echt jarig).
    Ik ben wat geld aan het inzamelen. Het lijkt me inderdaad handig om dat op de rekening te storten.
    Je kunt het daar toch opnemen? Hoef ik niet met zo'n groot bedrag over straat.

    love you lin,
    tot over 6 weken
    x

  • 13 Juni 2006 - 12:17

    Gery Girrel:

    Lieve Linda,

    Echt geweldig om te lezen wat je daar zoal doet. Je bent er voor in de wieg gelegd. Wat hebben die mensen daar in Afrika toch mazzel dat ze iemand zoals jou treffen.
    Veel succes verder toegewenst lieverd...

  • 13 Juni 2006 - 16:44

    Gaartjuh:

    Heyy Lin, eindelijk weer een bericht!we waren al bang dat je je bij een of andere stam had gevoegd, maar erg mooi om weer te lezen hoe je daar de dagen doorbrengt! Echt heel erg goed van je dat je jezelf er zo goed voor inzet!En ik weet zeker dat al die mensen daar ook erg blij met je zijn! Zaterdag hebben we een feestje bij Nance(huisje kijken) en dan zullen we ff op je drinken haha...nog ff en je bent er ook weer bij!maar nu besteed je je tijd in iedergeval nog erg goed daar! Dikke kuss!!

  • 14 Juni 2006 - 12:31

    Gery Zwarthoed:

    Hoi Lin,
    Wat ben je toch een topper Lin dat je zoveel goeds voor die lieve kinderen doet. Als ik dan lees dat ze alleen een bord pap hebben op een dag dan word je weer even wakker geschud. En ik heb het ook even aan mijn kinderen voor gelezen die iedere dag klagen als ze moeten eten. Top dat je een bankrekeningnummer geopend hebt..Heel goed doel.
    Groeten van de op een na liefst van TVG.

  • 14 Juni 2006 - 16:46

    Thoom En Aaf Steur:

    Hallo Linda,

    Jawel zij leeft nog en heeft een beetje meer hooi op haar vork zodat zij niet meer zo veel tijd heeft om ons op de hoogte te houden. Als wij dit zo lezen dan heb je nu een drukke dagtaak. Maar het is duidelijk uit je verslag dat je er erg veel plezier in hebt.
    Wat gaat die tijd toch snel!!! Al bijna een jaar voorbij.
    Linda geniet van deze tijd en succes met je mooie werk.

  • 15 Juni 2006 - 13:56

    Sanne:

    Hallo tante Linda,
    Ik ben nu bij oma thuis met Lotte en mama en ik dacht, ik schrijf een berichtje aan jou. Ik mis je heel erg en ik vind je heel lief. Dikke zoenen van Sanne en als je terug komt krijg je een echte dikke zoen.

  • 19 Juni 2006 - 20:50

    Annemarie:

    Hey Lin!
    Ik laat weer ff wat van me horen, want het is alweer z'n tijd geleden. Blij om te horen dat je nog van elk moment geniet.
    Ben best jaloers als ik dit zo lees, maar je weet wat ik gezegt heb he.
    Verder hier weinig nieuws, geen veranderingen.
    En het klavertje vier heeft het geluk al gebracht dat je dacht.
    P.s Lotte lijkt op jou hoor.

    Veel liefs,
    Annemarie Plat+fam.

  • 21 Juni 2006 - 09:40

    Willy Zwarthoed:

    hallo linda ik heb gelezen dat je nog steeds goed bezig bent daar. zou je hier nog wel kunnen wennen als je straks weer terug bent. nog veel succes met je project. groetjes willy

  • 24 Juni 2006 - 07:33

    JENNY MOOIJER:

    HE LIN IK HEB JE STUK GELEZEN LIJKT ME ECHT PRACHTIG WAT JE DAAR DOET.BEN JALOERS,IK ZIT D'R OVER NA TE DENKEN OM NAAR AUSTRALIE VOOR LANGE TIJD TE GAAN BEN D'R MEE BEZIG
    MAAR IK ZIT NOG WEL MET ME HUIS DAN BREEKT ME HART ALS IK DIE MOET VERKOPEN.DAT HOOR JE ALLEMAAL NOG WEL LIN GENIET D'R NOG VAN EN DOE ZE ALLEMAAL DE GROETEN VAN ME EN NOG WAT IK HEB NOG STEEDS EEN DOOIE FLIP HAHAAH VELE KUSJES

  • 24 Juni 2006 - 20:44

    Margreeth De Wit:

    hallo linda weer even gekeken wat je nu weer aan het doen bent. erg goed dat je zoveel plezier brengt in zo.n grote klas met kinderen. het idee alleen al dat die over een paar jaar nog tegen elkaar zullen zeggen ,herinner jij je ook nog die lieve juf uit dat erge verre land. geniet van alle indrukken die je opdoet want als je jouw stukje leest zie je dat mooie landschap al voor je. erg veel succes verder en de groeten van ons.

  • 25 Juni 2006 - 15:29

    Rob Koning:

    Hé Linda,

    Als ik zo naar je foto's kijk ben je al in veel landen geweest, en in elk land doe je heel goed werk. Echt top! Veel succes, maar vooral ook veel genieten!

    Gr Rob

  • 01 Juli 2006 - 13:54

    Van Allemaal:

    In de gloria ,in de gloria ,Hieperdehiep HOERAAAAAA, Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag, we wensen je een hele mooie dag toe, Pa ,Ma, Rene, Sylvia ,Arno, Sanne en Lotte

  • 01 Juli 2006 - 21:04

    Regina:

    heey linda
    alvast VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG en nog een fijne dag toegewenst
    ome ron, tante lida en regina

  • 02 Juli 2006 - 07:29

    Marian:

    2 violen en een trommel en een fluit want Linda die is jarig en de vlaggen hangen uit! Ei, ei, ei en we zijn zo blij want Linda die is jarig en dat vieren wij, ei, ei!!!! Linda, van harte gefeliciteer met je verjaardag en nog vele, vele jaren!!!

    Miss you!

    Dikke X Marian

  • 12 Juli 2006 - 23:06

    Bert:

    Lieverd, ik ben zo trots op je..you're one of a kind baby!Ik ben inmiddels alweer langer terug dan weggeweest, but still, OOh wat geniet ik van je amazing stories! Keep up the good work, XB!

  • 20 Juli 2006 - 14:02

    Tiny & Zeger:

    Hallo Linda, hier even `n lettertje uit Edam, zoals ik al lees gaat het erg goed met je, wat zal je balen dat de tijd van weg gaan steeds dichterbij komt.Wat zullen zij jou daar gaan missen. Linda hou je goed heel veel liefs van ons.

  • 19 Augustus 2006 - 11:08

    Tiny En Zeger:

    Hallo Linda, mijn vorige mail is niet goed gegaan,zoals ik kan lesen gaat het goed met je en vind je het jammer dat de tijd zo snel gaat, voor je het weet is het 29 september. Van je moeder hoorde ik dat ze voor twee weken naar je toekomen en dat je met hen terug gaat naar Volendam, spannend hoor. Linda vanaf deze plek wens ik je nog `n mooie tijd daar, ook samen met je ouders groetjes van ons.

  • 10 December 2006 - 19:53

    Db:

    Kun je mij ook mailen? Zit jij in Misikhu vlakbij Webuye?

  • 11 Januari 2008 - 20:57

    Theo Hulshof:

    Zuster Marianna is vandaag overleden

  • 22 Juli 2016 - 20:02

    HESBON OYATO:

    Linda we learnt of the promotion to glory of our beloved Father Konnings with deep shock, We earnestly pray that tha Almighty God will strengthen you in this difficult time.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nangina

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 109792

Voorgaande reizen:

16 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Verloskunde in Kenia

29 September 2005 - 29 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: