Eindelijk weer eens een berichtje - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Linda Groot - WaarBenJij.nu Eindelijk weer eens een berichtje - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Linda Groot - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer eens een berichtje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 Juli 2006 | Kenia, Nairobi

Sorry, sorry, sorry dat ik zo lang niets van mezelf heb laten horen. Ze zeggen altijd: "time flies when you are having fun", maar dat is echt zo! De tijd gaat veel te snel...

Tot vorige week heb ik nog steeds bij de school gewerkt, wat me heel goed beviel en ook steeds beter ging. De taal leverde ook weinig problemen meer op, de kinderen hebben namelijk een engelengeduld om het me te leren. Ze herhaalden de woorden keer, na keer, na keer, net zo lang ik de uitspraak goed had. Hierbij hadden ze uiteraard de grootste schik wanneer ik iets verkeerd zei wat dan meestal een totaal anderen betekenis had.

Vorige week ben ik vertrokken richting Nairobi om voor de laatste keer dit jaar een visum te regelen...zucht. En Alleta en Annemiek komen zaterdag aan in Nairobi. Ze komen me opzoeken voor 12 dagen. Ik kijk er ontzettend erg naar uit om hun te zien. Ik ga ze dan ook ophalen van het vliegveld.

Onderweg naar Nairobi ben ik bij een ander project terecht gekomen. Dit is een ongelooflijk project. Het is allemaal begonnen met mobile clinics en dat is uitgebreid met programma's voor straatkinderen die ze dan weer proberen onder te brengen bij een gezin, wezen die ze onderdak geven en naar school sturen. Ze geven voorlichting over HIV/AIDS enz.
De mobile clinics zijn echt heel bijzonder. Ik ben afgelopen week met hun meegeweest. Zij gaan naar de echte afgelegen en armste gebieden. Met een geweldig team van dokters, verpleegsters, apothekers en counselors zien ze op zo'n dag meestal 700 patienten. De mensen worden gratis onderzocht en krijgen gratis medicijnen. Ik heb de afgelopen week geholpen met de pharmacie om de medicijnen uit te delen.

Deze aankomende 2 weken ga ik samen met Aletta en Annemiek alle projecten tot nu toe langs zodat ze alles kunnen zien. Daarna begin ik bij dit project.

Er staan ook weer nieuwe foto's op de site...

En...Deze maand stappen Marian en Peter in het huwelijksbootje. Alvast van harte gefeliciteerd! En laat het een vreselijk mooie dag voor jullie worden....

  • 22 Juli 2006 - 07:56

    Anja:

    Linda dit kunnen ze je nooit meer afpakken, wat een belevenis, nog een mooie tijd toegewenst en veel plezier met je vriendinnen.Groetjes,
    Anja Vik

  • 22 Juli 2006 - 12:02

    Miranda:

    Linda,
    Wat leuk om weer wat van je te horen. Jou tijd daar zit er bijna op, maar verlopig nog niet dus lekker genieten en doorgaan met al het goede wat je doet TOP!. We missen je gezelligheid, dus als weer in Nederland bent gaan we snel borrelen. Heel veel succes dikke kus Miranda

  • 22 Juli 2006 - 15:33

    Frederike:

    Hee Linda!!!
    Ben toch nog steeds wel een beetje jaloers op je! Wel super dat je het zo goed naar je zin hebt! En weet je... Ik vertrek 9 augustus weer naar Kaapstad, alleen nu maar voor 3 weekjes. Heb er nu al zin in!
    Liefs

  • 23 Juli 2006 - 13:15

    Marleen:

    Hee gouwe schat, wat goed dat je weer even wat mailt! en wat was het leuk om je vorige week te spreken he... echt goed om je stem weer te horen! hier alles oke, erg warm en mooi weer. nog 2 dagen en dan vlieg ik ook naar jullie toe! wie weet komen we jullie heeeeeeeel erg misschien wel tegen, je weet maar nooit. nou schat, enjoy en ik spreek je gauw weer eens een keertje. heel veel plezier met alet en anne! voor iedereen een hele dikke kus. love you.

  • 24 Juli 2006 - 00:17

    Angela Van Tiny Spinne:

    Hey Lin keer op keer lees ik met heel veel plezier al je mooie verhalen wat een belevenis!! Geniet nog van de tijd daar!Ik moet je de hartelijke groeten doen van me moerdertje die me vaak vraagt of er nog nieuws is van Linda Groot.
    Lin ik kan niet anders zeggen dan geniet geniet en geniet( en vertel zodat wij ook kunnen genieten) heel veel groetjes van Tiny spinne Angela en Erica Tol

  • 24 Juli 2006 - 07:37

    Sjaan:

    Hee Linda !
    Ik vind het heel leuk weer iets van je te horen. En de foto's zijn ook leuk om te bekijken.
    Wat een belevenis toch. Nou linda, heel veel plezier toegewenst en geniet ervan !

  • 24 Juli 2006 - 11:18

    Annemarie:

    Hee linda,

    Ik vind het elke keer weer erg leuk als ik zie dat er een mailtje van jou bij zit. Top om te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Nou, geniet nog maar van deze laatste paar weken en dan zie ik je vast weer snel!!
    Heel veel plezier nog he lin!

    xxx Annemarie (viswinkel)

  • 24 Juli 2006 - 15:46

    Martine De Wit:

    Hallo Linda Groot,
    Super!!! Echt Super!!!
    Telkens als ik belde met m'n pa en ma hadden ze het over je. Dus ik was behoorlijk nieuwsgierig. Ondertussen ben ik halverwege het lezen van je posts (ff een inhaalslag) maar ik heb nu al zin om de rest te lezen. Erg indrukwekkend allemaal. Keep up the good work! Groetjes Martine de Wit en fam.
    ps. misschien een beetje via een omweg, maar de groetjes aan je pa en ma :)

  • 26 Juli 2006 - 10:12

    Eline:

    Dag linda,

    Wat een leuke verhalen! Ik was even benieuwd hoe het met jullie ging! Zijn Aletta en Annemiek goed aangekomen? Geniet er nog maar lekker van.. en doe alet de groetjes van me...

    Liefs van Eline (nichtje aletta :) haha)

  • 31 Juli 2006 - 14:44

    Joan:

    Lieve Lin,
    Wat leuk om weer van je te horen! Hier gaat alles goed. morgen verhuizen Shannon en ik van Shongweni naar Pinetown. vlak bij het Dream Centre. en vrijdag zijn we verloofd!!!!!!

    Ik wens je heel veel succes en heel veel liefs Joan en de hartelijke groetjes van Shannon.

  • 01 Augustus 2006 - 07:14

    Kees:

    Fantastisch wat je allemaal daar doet! Ik heb er alleen maar bewondering voor. Er moesten veel meer mensen als jou zijn. Geweldig!
    Groeten,

    je oude gitaarleraar

  • 04 Augustus 2006 - 11:09

    Linda Schilder:

    Lieve Lin, heb weer genoten van je belevenissen! K hoor dat Alet en Anne het ook erg naar hun zin hebben bij je en dat je heel veel goed werk doet! Je bent al een echte afrikaan geworden hoorde ik haha. Het gaat nu wel heel snel ineens, geniet nog maar even heel erg van alles om je heen voordat je weer in ons kikkerlandje bent haha. Dikke kus, Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 109858

Voorgaande reizen:

16 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Verloskunde in Kenia

29 September 2005 - 29 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: