Tanzania - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Linda Groot - WaarBenJij.nu Tanzania - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Linda Groot - WaarBenJij.nu

Tanzania

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

27 April 2006 | Kenia, Nairobi

Deze maand heb ik samen met Jenny Mooijer heel veel gereisd en gezien van Tanzania. We hebben ongeveer 2 weken doorgebracht in Mwanza met de bedoeling om daar te werken. Maar doordat het project niet echt was wat ik ervan had verwacht zijn we daarna doorgereisd naar Arusha.
Daar hebben we in een tentje op een camping gestaan waar we bijna weggespoeld waren van de regen. In Arusha hebben we een bezoekje gebracht aan een echt traditioneel masaaidorp hoog in de bergen, wat echt heel erg indrukwekkend was. Hier hebben we het ook voor elkaar gekregen om lopend en liftend tot aan de poort van een Nationaal Park te komen. De rangers waren daar zeer om verrast omdat dat eigenlijk niet mogelijk was. We mochtten hier niet naar binnen omdat we toch echt wel een eigen auto nodig hadden, dus moesten we onze weg maar terugvinden naar de bewoonde wereld.
Na Arusha zijn we weer met de bus verder gegaan naar Dar es Salaam. Hier hebben we de ferry genomen naar Zanzibar. Zanzibar is een van de mooiste duikplaatsen in de wereld, dus heb ik hier gedoken wat ook echt waanzinnig mooi was. Jenny heeft hier gesnorkeld en dolfijnen gezien. Na een paar dagen te hebben gerelaxed op het prachtige witte strand zijn we verder gegaan naar Bagamojo.
Dat is een heel rustig en vredig vissersdorpje. Bagamojo heeft ook een hele belangrijke rol gespeeld in de geschiedenis van Tanzania. Hier was vroeger heel veel slavernij. We hebben hier museums, oude forten en ruines bezocht. Ook hebben we fietsen gehuurd wat we nu nog steeds kunnen voelen aan ons gat..

We hebben echt een top tijd gehad!

Ik kijk er nu wel weer naar uit om weer aan de slag te kunnen. Na afscheid te hebben genomen van Jenny (als alles goed is, is ze nu weer thuis...) ben ik gister aangekomen in Nairobi. Ik moest rennend de grens over vanwege de ontzettende harde regen. Ik ga morgen op weg naar het nieuwe project waar ik mijn laatste 5 maanden zal doorbrengen..

  • 27 April 2006 - 09:29

    Monica:

    hallo linda,

    wat een mooie verhalen niet normaal. echt top. ik wens je nog veel plezier en succes.... groetjes, monica en karel

  • 27 April 2006 - 09:33

    Aletta:

    Hee Lin, fijn om weer eens van je te horen. We gaan woensdag weer even bij-ouwehoeren bij je vader en moeder en onze plannen om je op te komen zoeken zijn al heel erg concreet. See you 22 juli!!!!! Succes vriend

  • 27 April 2006 - 09:39

    Kuenen:

    Helemaal top dat je het zo fijn hebt daar. Ik hoop dat de laatste 5 maanden minstens net zo goed verlopen. Misschien heb je je roeping wel gevonden. En wij zitten hier maar op een kantoor, waar we (nog steeds) met grote temperatuurverschillen kampen. Wij missen je hier op kantoor wel (zowel op sociaal als zakelijk vlak)Beetje jaloers ben ik wel hoor. In iedere geval veel sterkte met je volgende klus..
    Groeten Kuenen, Pauline, (en Danique en Anouk)

  • 27 April 2006 - 09:47

    Annelies:

    Lieve Linda, wat heb je toch een goede keuze gemaakt door naar Afrika te gaan. Wat een mooi verhaal heb je weer geschreven en wat een leuke tijd beleef je daar toch........
    Ik hoop dat de laatste 5 maanden ook zo goed gaan bevallen en dat je nog veel meer mooi dingen gaat beleven. Heel veel plezier nog en tot over 5 maanden, dan kom je toch zeker wel even op kantoor langs?????

    gr annelies

  • 27 April 2006 - 10:00

    Angela Molenaar:

    Hoi Lin,

    Echt top dat je het zo leukt hebt daar! Kom je nog wel eens terug? Volgens mij hebben wij hier altijd nog wel een plekje voor je op kantoor.

    Heel veel succes en plezier nog de aankomen maanden!

    groetjes,

    Angela Molenaar

  • 27 April 2006 - 11:13

    Gery Girrel:

    Hey Linda,

    Werkelijk fantastisch om je avonturen te volgen en te lezen. Ik zit hier nu achter een duffe computer te dagdromen uit het raam (waar ik een grijze grauwe lucht mag aanschouwen) over de mooie verhalen die je verteld. Dus geniet er nog maar met volle teugen van kanjer.

    Liefs Gery

  • 27 April 2006 - 13:26

    Sjaan:

    Lieve Linda,

    Goed te horen dat alles zo bevalt en dat je het naar je zin hebt. Op naar je laatste 5 maanden....Hopelijk gaat dat net zo voorspoedig als de afgelopen tijd. Nog even en we zien je dus weer; die paar maanden zijn te overzien !
    Heel veel succes en plezier !
    Sjaan

  • 27 April 2006 - 14:09

    Laura Steur:

    Hoi Lieve Lin,

    Wat lekker dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Echt een andere wereld. Hier draait alles gewoon lekker door. Vrijgezellenfeest was echt super!!!! Jammer dat je er niet was!!!! Lin, zet 'm op en maak er veel mensen gelukkig!!

    Groetjes Laura

  • 27 April 2006 - 14:26

    Annemarie:

    Heey Linda,

    Echt top dat je het nog steeds zo leuk vindt daar! Ik vind het erg leuk om je mooie verhalen steeds weer te lezen. Nou veel plezier verder he!!
    Doei!

    XXX Annemarie Kwakman

  • 27 April 2006 - 16:07

    Angela:

    Leuk om al weer zo snel van je te horen!Ik was ook erg benieuwd hoe jullie het samen hadden gehad!Voor jen denk ik een hele ervaring(en voor jou natuurlijk ook).Heel veel succes met je laatste project ik ben benieuwd wat het je allemaal weer gaat brengen.Geniet maar van je laatste vijf maanden.Groetjes Angela.ps waar zijn al je foto's nou?

  • 27 April 2006 - 16:45

    Ed Nico En Aal:

    wij vinden het helemaal top van je en ook je verhalen zijn erg mooi.we wensen je nog veel plezier daar en geniet er van.groeten ed nico en aal

  • 28 April 2006 - 08:38

    Annemiek:

    Hey linda,

    Dat was zeker wel lekker, ff vakantie vieren met Jenny. Je zit wel lekker lang bij het laatste project, dan kun je veel leren over het project. Ik heb al een paar keer met Pater Konings gesproken over het project en het is naar mijn idee op een goede manier opgezet. De lokale mensen moeten namelijk zelf alles doen waardoor ze niet afhankelijk zijn van instanties van buitenaf.
    Ik hoor wel van je hoe het allemaal in z'n werk gaat daar en wat ze nodig hebben. Dan kunnen aletta en ik dat regelen.
    Ik heb zooooveeeeeellllll zin om naar Nangina te gaan. Vanwege het project, de mensen, de cultuur en natuurlijk OM JOU WEER TE ZIEN. Love you

  • 28 April 2006 - 10:55

    Linda Schilder:

    Heee Topper! Wat een mooie verhalen weer! Geniet van de laatste 5 maanden en hou ons op de hoogte!! Zou je nog wel kunnen wennen als je terugkomt? Ik heb het na een vakantie van 3 weken al moeilijk maar een jaar!! X Linda

  • 30 April 2006 - 05:24

    Gerlinde:

    Hoi Linda, ongelooflijk zoals jij daar op je bestemming bent. We genieten elke keer weer van je verhalen. We hopen dat de laatste 5 maanden ook goed verlopen, geniet er nog maar van.
    groetjes Fred, Gerlinde en de kids.

  • 01 Mei 2006 - 22:14

    Pim:

    hoi Linda heb sinds kort internet en heb dit adres gekregen, heel mooi wat je daar doet ben trots opje heb de foto"s bekeken ook heel indrukwekkend.ga zo door!!hier is alles verandert maar dat weet je vast wel allemaal.[van Jenny]? het ga je goed en je hoort nog wel van mij,heel veel liefs en groetjes uit mijdrecht.Pim.

  • 06 Mei 2006 - 12:21

    Marije:

    he linda,wat een verhalen!
    deze ervaring(en) zal echt een verrijking van je leven zijn. veel plezier en succes nog groetjes marije

  • 08 Mei 2006 - 09:33

    Nadine:

    Heeeee Lin,
    ik hoorde van Linda S. over deze site!! Helemaal geweldig om te lezen wat je daar allemaal aan het doen bent. Ik wens je nog heel veel plezier en maak ze allemaal blij met je aanwezigheid daar!! XXXXX nadine

  • 09 Mei 2006 - 11:36

    Berthe:

    sexy!zanzibar..amazing he?!heb je gedoken bij Gary daar in StoneTown?Heb daar echt de tijd van mn leven gehad!Hoe is Kenia?vast ook helemaal geweldig..ben zo jaloers!ohoh,denk met weemoed terug aan onze inluiding vh nieuwe jaar!Lin, tot over 5 maandjes,geniet ervan!knuf,bert

  • 14 Juni 2006 - 11:49

    Christa:

    Hé Lin,

    Wat is het leuk om al je verhalen te lezen en ook te lezen dat je het vollop naar je zin hebt. Echt top!!!
    Heel veel plezier de laatste maanden, geniet er maar lekker van. Hopelijk lezen we snel weer een verhaal en zien we je over een maand of 4 weer.

    groetjes Alexander & Christa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 109797

Voorgaande reizen:

16 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Verloskunde in Kenia

29 September 2005 - 29 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: