Kippevel - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Linda Groot - WaarBenJij.nu Kippevel - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Linda Groot - WaarBenJij.nu

Kippevel

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

05 Augustus 2006 | Kenia, Nairobi

Kippevel kreeg ik hier in Afrika en een brok in mijn keel, toen ik van Aletta, Annemiek en mijn ouders hoorde wat jullie georganiseerd hebben. Namens de mensen in Afrika wil ik jullie vreselijk bedanken.

Dit is wat jullie met het geld hebben bereikt:


CBHC Program (het project van Pater Konings)

We hebben voor de leiders van de verschillende communities 8 fietsen kunnen kopen. Deze leiders leggen vaak huisbezoeken af en inventariseren waar hulp nodig is. Met behulp van de fietsen kunnen deze leiders meer mensen bereiken en hoeven ze niet meer uren en uren achtereen te lopen voordat ze een patient zien.

Ook zijn er 400 mosbazeepjes gekocht. Mosbazeep is een malariapreventie product en is alleen in Nangina verkrijgbaar. De door jullie gekochte zeepjes worden verdeeld onder de leiders van de communities en zij gaan deze verkopen aan de mensen uit de villages. Met de winst die ze hier op gaan maken kunnen ze weer nieuwe zeepjes kopen. Ze onstaat er een klein handeltje en het is tevens een preventie tegen malaria, wat nog steeds doodsoorzaak nummer 1 is.


Nangina Social Work Project (de school waar ik heb gewerkt)

Op dit moment worden er 20 schoolbanken en tafels gemaakt. De kindertjes hoeven binnenkort niet meer op de vieze grond te zitten.

Ook hebben jullie hun zorgen voor het hele volgende jaar weggenomen. Ze hebben namelijk mais kunnen kopen waar de kinderen het hele jaar van kunnnen eten.


Nangina Holy Family Hospital (het ziekenhuis naast het project van Pater Konings)

Hoe belangrijk is het om voor een aanstaande moeder de hartslag van haar ongeboren kindje te kunnen horen? Dit is vanaf nu dankzij jullie mogelijk...

Van het geld gaan ze in het ziekenhuis een Fetal heart doppler, een examination light en een ambubag kopen. (oftewel: een apparaatje om de hartslag van de ongeboren kindjes te kunnen horen, een lamp die genoeg licht geeft bij operaties en een zuurstofmasker. Doordat deze apparaten niet zo groot zijn kunnen de dokters deze ook meenemen en gebruiken in de andere ziekenhuizen of met de mobile clinics. Heel veel mensen zullen hier dus gebruik van gaan maken.


Lukes Fund (hier ga ik tijdens mijn laatste 2 maanden werken)

www.lukesfund.org (de website zegt denk ik al genoeg)

Een gedeelte van het geld is naar deze NGO gegaan om hun te steunen met het geweldige werk wat ze verrichten.


Weeshuis is Zambia

In een van mijn eerdere verhalen heb ik denk ik over dit weeshuis verteld. Het is een gezinnetje in Zambia dat de zorg over 9 weeskindertjes op zich heeft genomen. Ze leven in een huis waarvan alleen de muren rechtop staan. Een klein gedeelte van het geld gaat naar hun zodat ze nu misschien deuren, ramen, dak of elekticiteit kunnen kopen en de kinderen een beter onderkomen kunnen bieden.

Ik heb er in ieder geval geen woorden voor wat we samen hebben bereikt.... Nogmaals 1000x bedankt namens alle mensen hier.


Op dit moment zit ik in Mt. Elgon bij mijn nieuwe en tevens laatste project Luke's Fund. Ik ga ze helpen met het opzetten van een administratie. Eind september komen mijn ouders, broer, ome Evert en ome Ron naar Kenia. Samen zullen we naar Nangina terug reizen om te zien of alle spullen goed terecht zijn gekomen en goed worden gebruikt.


Deze afgelopen 2 weken waren ook helemaal geweldig. Aletta en Annemiek hadden me namelijk opgezocht voordat ze begonnen aan hun groepsreis door Kenia, Tanzania en Zanzibar. Doordat de tijd veel en veel te snel gaat, hadden we een druk programma. Ze hebben met veel plezier gewerkt op de scholen en de mobile clinics en veel verschillende plaatsen en mensen ontmoet.
Aletta werd zelfs een keer tijdens haar slaap gewekt door een vleermuis die in onze klamboe rondvladderde en besloot te landen op haar voorhoofd.
Ons laatste avondmaal in Nangina bestond uit kip. Samen met Annelies en Fleur (2 medische studenten) hadden we een levende kip gekocht. Annelies liep vol trots met het arme beest onder haar armen totdat de kip zich bedacht en besloot te vluchten. Met zijn vijven moesten we achter ons avondeten aan rennen door de tuinen van de Kenianen die in een duik lagen bij dit aanzien.

We hebben een geweldige tijd gehad en ik was ontzettend blij om ze weer te zien. Alet en Anne, dank jullie wel om me op te zoeken en ik wens jullie heel veel plezier met jullie reis.

  • 06 Augustus 2006 - 08:47

    Pa En Ma:

    Hallo lieverd,wij zijn doodgewoon.. trots op je, zet hem weer op bij het volgende werk dat je deze 5 a 6 weken wilt gaan doen, dikke zoenen, Pa en Ma

  • 06 Augustus 2006 - 10:25

    Martina En Bob:

    he linda ik lees dat je het nog steeds super naar je zin hebt en heel veel goede dingen berijkt daar ben ik blij om. hier gaat alles zijn gangetje nog 13 weken dan worden we vader en moeder we zijn druk bezig met de babykamer nou heel veel sucses nog de laaste maanden nog in het verre afrika groetjes.

  • 06 Augustus 2006 - 16:07

    Claudia Koning:

    Hee Linda,

    echt geweldig om te lezen wat je daar allemaal voor goeds doet!!

    groetjes Claudia (ex-collega van je vader)

  • 06 Augustus 2006 - 19:03

    Annemarie:

    hai lin,topperdje!ik was natuurlijk weer eens te laat,dus heb ik nu gelijk wat gestort beter laat dan nooit!!
    ben echt elke keer geroerd door je verhalen en ook je manier van schrijven,je moet ed eens bellen misschien kun je ook voor de telegraaf gaan werken!max gaat super goed,het is n lekkere stevige knul!!miss youxxxdikke zoen van onsxxxxxxx

  • 06 Augustus 2006 - 19:41

    OME EVERT:

    HE DIE LIN,PRACHTIG OM DIT TE LEZEN WAT BEN JE TOCH TOP BEZIG TANTE GAAR ZAL TROTS OP JE ZIJN MEID IK HEB VEEL ZIN IN ONS BEZOEK EN HOOP DAT WE ONS EEN BEETJE NUTTIG KUNNEN MAKEN TOT ZO DAME

  • 08 Augustus 2006 - 10:40

    Sylvia:

    Hee lin,
    Je laatste project ....
    Top wat je doet en gedaan hebt voor alle mensen daar in Afrika. Veel succes en tot snel.

  • 11 Augustus 2006 - 16:02

    Loes:

    HEY Linda geweldig!!!
    Veel succes en veel plezier verder met alles!

  • 12 Augustus 2006 - 17:43

    Regina:

    Jambo Lieve Linda. Het gaat helemaal top. Met jou ook zo te lezen op je site. Met ons gaat het ook heel goed. Nog een paar weekjes dan komt Ron je opzoeken hij kan het niet afwachten. Hij heeft er veel zin in. Lieve lin je doet daar geweldig werk.

    Kwaheri en tot snel!! liefs Ome Ron, Tante Lida en Regina

  • 16 Augustus 2006 - 20:23

    Tonny:

    Hey Linda,
    Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, net een spannend boek, iets wat niet echt gebeurt.
    Groetjes, Tonny

  • 23 Augustus 2006 - 11:50

    Michel Veerman (TVG):

    He Lin,

    Dit klinkt goed waar je allemaal mee bezig bent, super hoor echt helemaal top.

    Plezier nog voor de rest en misschien tot gauw.

    gr

    michel

  • 24 Augustus 2006 - 11:07

    Daniel De Wit:

    hé linda je bent goed bezig meid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 108874

Voorgaande reizen:

16 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Verloskunde in Kenia

29 September 2005 - 29 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: