Zambia, Mazabuka (2) - Reisverslag uit Mazabuka, Zambia van Linda Groot - WaarBenJij.nu Zambia, Mazabuka (2) - Reisverslag uit Mazabuka, Zambia van Linda Groot - WaarBenJij.nu

Zambia, Mazabuka (2)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 Februari 2006 | Zambia, Mazabuka

Ik ben alweer bijna 2 maanden in Mazabuka, bij de lagere school. De tijd vliegt letterlijk voorbij, het gaat veel te snel! Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin..

Met de artclassen gaat het heel erg goed. De kinderen vinden het helemaal geweldig. Als ik s'ochtends op school aankom, moet ik af en toe dekking zoeken omdat alle kinderen op me afgestormd komen. Ze proberen me dan hun klasje binnen te trekken zodat ik daar handenarbeidles kan geven. Het is best wel moeilijk om elke keer weer iets te moeten verzinnen om te moeten maken omdat hier bijna niets is of het is heel duur. Maar met veel fantasie lukt het allemaal wel. Ik laat ze vaak iets maken met de dingen die ze hier veel hebben zoals mais, gras enz.

In de middagen geef ik aan een aantal kinderen leesles. Er zijn namelijk nog een heleboel kinderen die geen woord kunnen lezen. Het is moeilijk maar wel een super uitdaging om dit voor elkaar te krijgen!

Ook hebben we in onze buurt een weeshuis gevonden. We zijn hier gaan kijken en hebben gezien dat deze mensen veel hulp nodig hebben. Ze zijn pas begonnen en hebben ontzettende goede plannen voor het weeshuis. Maar om alles op te zetten is veel tijd, geduld en geld nodig. We proberen zo vaak als het kan hier langs te gaan. We spelen dan met de weeskindjes en we hebben hun kamertje geverfd. Er is in ieder geval een hoop te doen.

Voor mij is hier jammer genoeg al bijna het einde is zicht. De tijd gaat hier echt veel te snel!!!!! Ik probeer nog iets langer te blijven, maar ik heb afgesproken met het project in Tanzania om daar ongeveer rond maart aan te komen.

  • 23 Februari 2006 - 15:22

    Marleen:

    Hai scheetje, leuk om weer eens van je te horen! Hier ook alles oké, wel saai maar ja, dat weet je ondertussen! Geef ze allemaal een kusje van mij daar & vooral veel liefs voor jou. Love you!

  • 23 Februari 2006 - 16:32

    Anna Hansen:

    He Linda, zo te lezen heb je het ontzettend naar je zin. Veel plezier nog en geniet ervan!

    Groetjes van mij, Ellen Kuipers en Margaretha Greuter (je oude vriendinnetjes)

  • 23 Februari 2006 - 20:23

    Annemarie Plat:

    Ha die Lin. Wat heb ik toch een respect voor je. Grote klasse vriend! Laat ook deze mensen genieten van je gezelschap.
    Veel liefs, Annemarie

  • 24 Februari 2006 - 08:42

    Sjaan:

    Hai linda ! Blij weer iets van je te horen. Zo te lezen heb je het erg naar je zin. Super hoor ! Succes verders..

    groetjes,
    sjaan

  • 24 Februari 2006 - 17:45

    Thoom En Aaf:

    Hallo Linda,
    Wat een prachtig verhaal weer. Wat een enthousiasme, als je dat leest dan krijg je meteen zin om af te reizen.In ieder geval veel plezier en blijf je vrolijkheid en je kunde overbrengen.
    groeten van
    Thoom en Aaf
    Wij blijven je volgen op je reis.

  • 25 Februari 2006 - 18:37

    Linda Schilder:

    Jambo lieve Linda! Zo mooi om te lezen wat je allemaal doet daar! Ben supertrots op je! Maak je nog veel foto's? Lukt het zeker niet om ze toe te voegen hier op de site? De computers daar zullen niet supersnel zijn haha. Hier niet heel veel nieuws behalve natuurlijk de geboorte van Dave!! Maar dat zal je al wel gehoord hebben! Lin geniet overal van, we leven met je mee! Dikke kus, Linda

  • 26 Februari 2006 - 14:35

    Gery Zwarthoed:

    he linda,
    Nou het gaat goed met je zo te lezen. Ben heel blij voor je dat het je zo bevalt. Als je terug komt dan mag je graag aan mijn drie kindertjes ook handenarbeidles geven. Nou Lin veel plezier daar nog en top van je dat je zoveel goeds doet.
    Groeten de liefst van TVG

  • 26 Februari 2006 - 22:04

    Mariska:

    hoi linda
    wat een mooi verhaal toch weer. wat ben je toch creatief.
    we zijn allemaal weer terug van wintersport [anne marja nancy en ik. ik was voor het eerst met de kinderen, het ging echt erg goed, volgend jaar gaan we zeker weer.
    noa gaat morgen voor het eerst naar school, dat vind ik echt niet leuk,gelukkig is kenzo nog thuis.
    ik ga deze week beginnen met sporten [dat zal wat worden] ik ga samen met willy en suzanne dus dat is wel weer leuk. van jou zal wel niet veel over blijven daar. eet je wel genoeg? je zal ondertussen ook echt wel trek krijgen in bepaalde dingen. [sterkte daarmee]
    ik ben trouwens al een paar weken gestopt met roken goed he.hoe is het daar rook jij nog veel?
    nou linda de groetjes maar weer, en zet m op
    sergio,mariska,chanel noa en kenzo.

  • 27 Februari 2006 - 10:49

    Annemiek:

    Hey Lin,

    Wat een mooie verhalen weer. Hoe lang blijf je daar nu nog (2 weken)? Hopelijk komt er eind deze week een postduif met wat spullen. Ik hoop echt dat het aankomt.

    Veel plezier de laatste weken bij dit project.
    Ga je ook nog lekker rondreizen voordat je aan het volgende project start? Wel doen hoor, ff lekker tijd voor jezelf, genieten van de mooie omgeving.
    x

  • 27 Februari 2006 - 14:24

    JJan Groeneveld:

    Geweldig Linda, alles waar je daar mee bezig bent. Ik zou graag eens bij je willen kijken. Heel veel succes, ook in Tanzania. Liefs Jan

  • 28 Februari 2006 - 23:24

    Angela Van Tiny Spinne:

    hey Linda!!
    zo te lezen heb je het super naar je zin!! en wat een mooie fotos ik heb groot respect voor je!!! wat doe jij een goed werk daar zeg!! veel plezier nog op je verdere reis lieve groetjes Angela

  • 03 Maart 2006 - 11:12

    Mark Runderkamp:

    He Linda wat leuk wat je aan het doen bent echt top .
    Hoop dat je het naar je zin hebt.
    Heel veel plezier!!

    groetjes Mark (worst)

  • 04 Maart 2006 - 21:53

    Dennis En Paula:

    Hey Linda,super wat je daar allemaal aan het doen bent met al die kinderen en zo te lezen heb je het erg naar je zin.Geniet er van,groetjes van je oude buren van de Paardrijder Dennis en Paula

  • 05 Maart 2006 - 17:56

    Jenny Van Rijn:

    He linda wat leuk dat het zo goed met je gaat.
    Ook leuk dat we je kunnen volgen op deze site
    Heel veel plezier en succes met je volgende project in Tanzania.
    groetjes Jenny Peter en Annabel van Rijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Mazabuka

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 108756

Voorgaande reizen:

16 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Verloskunde in Kenia

29 September 2005 - 29 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: