Victoria Falls - Reisverslag uit Mazabuka, Zambia van Linda Groot - WaarBenJij.nu Victoria Falls - Reisverslag uit Mazabuka, Zambia van Linda Groot - WaarBenJij.nu

Victoria Falls

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 Februari 2006 | Zambia, Mazabuka

Hier weer een nieuwe update. (Bert, je moet me wel even een beetje tijd geven he...haha)

Afgelopen weekend ben ik, samen met Thomas, teruggegaan naar Livingstone om daar de Victoria Falls te zien. We zijn zaterdagochtend vertrokken en zijn gaan liften. Dat is echt een super ervaring hier en natuurlijk een stuk goedkoper. Langs de weg staan met duim omhoog en wachten tot er iemand stopt. Er stopten voornamelijk vrachtwagens waarbij we dan in de laadbak konden springen. Na deze ritjes waren we in ieder geval wel uitgewaaid.

De watervallen waren echt ongelooflijk mooi. Echt adembenemend! Door het regenseizoen is er nu ook heel veel water. Het water komt met zoveel kracht naar beneden dat het net lijkt of het regent. Het was echt geweldig om dit te zien, te voelen en te horen. Het is inderdaad echt een van de 7 natuurwonderen.
We hebben gezwommen in de boiling pot, dat is een klein riviertje. We hebben geluncht bovenop de watervallen. Daar moesten we dekking zoeken omdat een baviaan het had voorzien op ons broodje met pindakaas. Voordat ik er erg in had, had ik mijn broodje al gedeelt met de baviaan.
Het bungeejumpen vanaf de brug heb ik dit keer maar overgeslagen. Het was me toch een beetje te hoog...haha. (Angela, ik heb echt respect voor je dat je daar vanaf bent gesprongen..wauw!)

Maandagochtend zijn we terug gaan liften om weer in Mazabuka te komen. Dit ging echter niet zo snel als op de heenweg want om 11 uur stopte pas de eerste auto. (vanaf 9 uur!) Deze dropte ons 20 km verder in een heerlijk regenseizoen buitje. Binnen 2 sec. waren we helemaal verzopen. Even later kwam gelukkig wel de grote bus langs die onderweg was naar Lusaka. Hij nam even de tijd om na te denken maar stopte uiteindelijk toch maar voor ons. Deze heeft ons uiteindelijk voor een lagere prijs helemaal teruggebracht naar Mazabuka.

Het was echt een topweekend!

p.s. Ik krijg het niet voor elkaar om foto's door te mailen dus deze houden jullie nog van mij tegoed.
En ik wil ook weer iedereen bedanken voor alle leuke reacties die jullie geven. Jullie zijn een enorme steun. Top! Bedankt!

  • 02 Februari 2006 - 18:04

    Kees En Neel Plat(bot):

    Hee Lin. nu maar op deze manier want je moeder had t verkeerde e mail adres gegeven!
    Hoe gaat t daar? Je ziet er erg goed uit op de foto's want die hebben we eerst natuurlijk ff bekeken..Er is zeker een hele rust over je heengekomen nu jij je eigen gang kan gaan nu dat dat ene meisje bij die afrikaan zit dat was ook niet niks zie je!
    Annemarie en Kees gaan morgen op ski vakantie dus dat gaat ook allemaal gewoon door..We hopen snel iets te vernemen van je dus als je ff tijd heb kan je altijd een mailtje sturen naar keesplat22@hotmail.com..nou linda veel plezier nog en we hebben er zeer veel respect voor wat je aan t doen bent en t zal je vast en zeker een hoop levenservaring opdoen! doe ze allemaal de groeten en tot snel..xxx neeltje en kees!

  • 02 Februari 2006 - 18:11

    Suzanne:

    He linda Waarom word je geen schrijver?? haha je kan mooie verhalen schrijven.Als het goed is komen jij en ik op ongeveer hetzelfde tijdstip terug.Oktober dacht ik dus dan zullen we elkaar nog wel spreken en zien.Veel plezier daar nog...Groetjes suus

  • 02 Februari 2006 - 18:34

    Anja:

    Hai Linda,
    Nou ik geloof graag dat het daar mooi is,behalve die buitjes dan.
    Maar ja dat hoort er ook bij.Hele leuke foto's en je ziet er erg goed uit!!!
    Ik denk dat dat komt omdat je zo geniet.
    Heel veel groeten van de fam.Buter

  • 02 Februari 2006 - 21:39

    Nancy:

    Hee lieverd,erg leuk weer wat van je te horen.Goed om te weten dat het goed met je gaat.Hier gaat alles zn gang,wachten op de sleutel van me huisje,mis je heel erg.XXX nance

  • 03 Februari 2006 - 07:12

    Aletta:

    hey Lin, mooi dat het zo goed met je gaat. Het geeft niet hoe vaak je mailt, elke keer ben ik weer jaloers. Heel veel succes en ik zie je hopelijk deze zomer... XXX

  • 03 Februari 2006 - 13:03

    Gerlinde:

    Hoi Lin,

    Ongelooflijk zoveel je meemaakt. Dit zal ongetwijfeld een tijd zijn om nooit meer te vergeten. Zo te horen heb je het nog steeds erg naar je zin. Ik blijf het super vinden wat je doet.
    Hou ons op de hoogte en geniet er nog maar van.
    Groetjes.

  • 03 Februari 2006 - 13:30

    Sandra:

    Hoi Linda,
    Het is echt leuk om je verhalen te lezen. Super dat je het zo naar je zin hebt en dat je de mogelijkheid hebt om zoveel te zien. Veel plezier nog.
    Groetjes Sandra

  • 03 Februari 2006 - 20:01

    Mariska:

    hoi linda,wat een mooi verhaal weer.als je het leest zit je er gelijk helemaal in.ik heb nog even aan je gedacht van de week, ik stond 3x voor de klas bij de donbosco als je dat nog nooit hebt gedaan is dat best wel eng.we hebben het vorigge week nog even over je gehad bij corina (die was jarig) we waren een avondje aan het plannen en dat wou maar niet lukken.ik zij nog, we kunnen net zo goed wachten tot linda weer terug is. maar dan is het natuurlijk weer groot feest. in het begin dachten we jezus een jaar dat is echt lang . maar het gaat toch sneller dan ik dacht.(omdat het gelukkig zo goed met je gaat. wist je al dat jenny een hondje heefd en dat martina wou verhuizen naar monnickendam en dat corina nu echt 31 is en dat marja gewoon voor de tweede keer op wintersport gaat en dat het met anne en max erg goed gaat en dat anna zwanger is en dat we hier net niet konden schaatsen.
    nou, linda je bent weer een beetje op de hoogte van hoe het hier gaat,heel veel groetjes,een dikke knuffel en tot schrijfs maar weer doei.

  • 03 Februari 2006 - 22:00

    Margreeth De Wit:

    hai linda jij kent ons waarschijlijk niet eens maar omdatonze dochter Martine ook vertrokken is hadden jouw moeder en cees de wit contact met elkaar.Dus zodoende kreeg ik ook jouw site gegevens. dus vanaf nu kijken we ook af en toe hoe het met jou gaat. wat gaan jullie toch allemaal ver weg en wat zien jullie toch veel van de wereld. Soms zou ik ook wel wat jonger willen zijn, we wensen jou in ieder geval veel plezier en zo te zien heb je al veel dingen bekeken.groeten van margreeth en cees de wit

  • 05 Februari 2006 - 12:24

    Marleen:

    Hoi lieve lin, wat een mooi verhaal toch weer, het is echt absurd. Wat maak jij toch allemaal veel mee.... Hier alles goed, lekker grijs weer voor de verandering. Ik zou best graag je stem weer eens willen horen; kunnen we dat niet een keertje regelen; ik heb vannacht over je gedroomd en ik mis je.
    heb je nog wat met de tips voor handarbeid gedaan trouwens? nou ik hoop je snel weer te spreken. wij gaan trouwens 25 juli naar kenia he!!!! wie weet zien we elkaar. love you 4-ever and always. dikke kus ook van me ma en pa, berry en van mij natuurlijk.

  • 05 Februari 2006 - 12:26

    Willy Zwarthoed:

    he linda ik ben waanzinnig trots op je. je maakt een hoop mee,ik vind je foto,s erg mooi zo krijgen we een beetje een beter beeld bij je verhalen. nou groejes

  • 06 Februari 2006 - 12:16

    Joan:

    Lieve Lin!

    Wat geweldig om te horen dat het goed met je gaat, dat je het leuk hebt en dat je leuke dingen doet! Tot wanneer ben je in Zambia? Het lijkt me leuk om wat aftespreken om elkaar te zien als ik naar Zambia kom! Heel veel liefs Joan

  • 07 Februari 2006 - 18:44

    Martina:

    He linda ik ben super jaloers na al die mooie verhalen vooral dat met die baviaan echt geweldig.Ik ben blij dat het goed met je gaat we denken veel aan je.groetjes martina en bob

  • 07 Februari 2006 - 20:16

    Dikke Kus Gaar!:

    Hey Lin!Wat denk je..Jen heeft 't hondje al weer verkocht..Moby is dus alweer gone..Ze kwam er na 'n week toch achter dat ze nooit in huis is en dat dat een beetje lullig is voor n beestje..kortom écht Jen..Zo ben je weer ff up to date haha!En je verhaal is weer top!als je het leest lijkt het net alsof je zelf ook pindakaas eet met een baviaan!top lin!

  • 10 Februari 2006 - 09:56

    Linda Schilder:

    Heee Lin! Leuk om weer van je te horen, je maakt wel wat mee daar! Hoop dat alles goed gaat met het lesgeven, ik ben nooit een ster geweest in handarbeid dus heb niet echt tips haha (heb nu nog een trauma van Vonk). Lin veel plezier nog en Geniet!! Dikke kus Linda en Rick

  • 12 Februari 2006 - 19:30

    Carina (je Liefste Nicht):

    Nou Linda zo als je kunt lezen hebben wij eindelijk ook internet.
    Ik ga je dagboek op mijn gemak nog eens lezen, ik zou zeggen veel plezier en het ga je goed.
    Een dikke kus van Celine en van Rick en de hartelijke groeten van Johan en van mij. Tot de volgende keer

  • 14 Februari 2006 - 16:24

    Jenny Schilder:

    Hey Linda, ik vind het zo fijn voor je dat je het leuk hebt!!! ik heb net alles gelezen,en bekeken, en ik vind je foto s super mooi. het is wel een hele mooie ervaring, ik ben af en toe echt jaloers op je! als wij hier in dat saaie regenachtige weertje zitten, maar,ja zo is dat.ik heb tijd over,want ik ben gevallen op wintersport(2 gescheurde spieren).maar dat doet er niet toe.ik vind trouwens dat je er goed uitziet, je straalt helemaal.nou lin, ik zou zeggen, lekker genieten en werkse daar met al die lieve mensen en super veel plezier maken!!! vele groetjes:pol,bep,bam,peter,michel en van mij natuurlijk.xxx

  • 19 Februari 2006 - 13:34

    Lenny Guyt:

    Hey Linda, ik vind het super dat je het zo naar je zin hebt. Ik hoorde gisteren pas dat deze site bestaat en vind je verhalen en foto's helemaal top.Ontzettend veel succes en natuurlijk ook plezier daar verder XXX

  • 20 Februari 2006 - 07:46

    Marleen:

    Hai Lin, even een zeer blij mailtje vanuit koud Nederland; Yvon is vandaag bevallen van een zoontje: Dave!! Hij weegt 8 pond! Goed he!!! Dikke kus van Marleen

  • 20 Februari 2006 - 08:36

    Marleen:

    Hai Lin, even een zeer blij mailtje vanuit koud Nederland; Yvon is vandaag bevallen van een zoontje: Dave!! Hij weegt 8 pond! Goed he!!! Dikke kus van Marleen

  • 20 Februari 2006 - 08:56

    Marleen:

    Hai Lin, even een zeer blij mailtje vanuit koud Nederland; Yvon is vandaag bevallen van een zoontje: Dave!! Hij weegt 8 pond! Goed he!!! Dikke kus van Marleen

  • 21 Februari 2006 - 22:05

    Mary:

    Hey Lin! Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik je site lees, ik had een adres, maar dat klopte achteraf niet! Ik heb al je foto's bekeken en al je ervaren en belvenissen gelezen.. kreeg gewoon een beetje een brok in mijn keel! Vind het zo goed van je wat je doet! Je mag trots op jezelf zijn! Ik kreeg net t kaartje binnen van Yvonne, Leuk!! Dave.. wat een leuke naam! Heeeel veel succes en plezier met alles! Liefs Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Mazabuka

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 108760

Voorgaande reizen:

16 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Verloskunde in Kenia

29 September 2005 - 29 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: