Mijn reis is begonnen! - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Linda Groot - WaarBenJij.nu Mijn reis is begonnen! - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Linda Groot - WaarBenJij.nu

Mijn reis is begonnen!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

09 Januari 2006 | Zambia, Livingstone

07/01/2006
Het is 6 uur in de morgen. Ik ben al 12 uur onderweg met de bus. Wat zijn de bussen toch krap hier, ik heb kramp in mijn benen. Maar dat maakt allemaal niet uit, want ik zit met mijn neus tegen het raam gedrukt. We zijn namelijk net de Caprivi strip, het noorden van Namibie, binnengereden. En o, wat is het hier toch mooi! In de languitgerekte velden vol met bomen en struiken, zover als je maar kan kijken, zie ik af en toe een olifant of giraf lopen. De lokale mensen lopen met hun boodschappentassen, die ze dragen op hun hoofd, langs de weg en zwaaien naar ons. Dit is het Afrika waarvan ik heb gedroomd!! Ik voel dat hier mijn reis gaat beginnen!!

08/01/2006
Katima Mulilo is echt een heel erg vredig en rustig dorpje. Het heeft alles wat ik van Afrika had verwacht. Ik logeer in een heel basic en vies hostel. Ik ben er de enige gast. Ik heb te horen gekregen dat de mensen die ik hier zou ontmoeten pas de 10e aankomen. De bus die ik zou nemen om naar Zambia te reizen vertrekt dan ook, dus het heeft weinig zin om hier langer te blijven. Per toeval ontmoet ik 2 mensen die hier op vakantie zijn, maar die in Zambia wonen. Ze staan op het punt om terug te gaan. Ik heb snel mijn tas gepakt en ben met hen meegegaan. Met verschillende taxi's (een paar x overstappen) zijn we naar de grens van Zambia gereden. Dat verliep allemaal heel erg goed. Eenmaal in Zambia moest ik weer overstappen in een minibusje. Deze zou me verder brengen tot aan Livingstone. Reizen met een minibusje is echt een hele aparte ervaring. De afgesproken vertrektijd was 1 uur, maar in Afrika betekend dat 3 uur later. Ze stoppen langs de weg om mensen op te pikken en doen dit net zolang tot het busje prop, maar dan ook prop vol zit. De Zambianen zijn echt heel relaxed. De een zat lekker zijn biertje op te drinken en de ander zat lekker zijn visje te eten in het busje. Ik zat daar als enige blanke tussen en heb mijn ogen uitgekeken. Heerlijk, die Afrikaanse cultuur!
Ik ben uiteindelijk aangekomen in Livingstone en ben nog maar 4 uur reizen verwijderd van het volgende project.

Bij deze wil ik mijn vriendinnen verschrikkelijk bedanken voor het geld dat ze hebben gestort. Dank jullie wel!!! Ik zal het echt heel goed besteden.

Ik ben tevens ook weer mobiel te bereiken. Mijn telefoonnummer is 096-607522.

  • 09 Januari 2006 - 12:00

    Monique:

    He Linda,
    Zo erg leuk dat je nu het gevoel hebt dat je reis nu echt begonnen is. Wat een ervaringen meid. Ik zie het ook wel voor me, jij zo lang als je bent in een klein busje met alleen Afrikanen, hahaha. Ik zou zeggen geniet van elke dag, en ik ga je zeker de komende tijd eventjes bellen.
    Liefs monique

  • 09 Januari 2006 - 12:29

    Marleen:

    Hee lieve lin, goed om weer even van je te horen en om een nieuw nummer te krijgen, zodat we mooi je stem ook weer kunnen horen! Wat maak jij toch veel dingen mee man, niet normaal. En wat een verhalen... wat zal jij toch als een ervaren mens terugkeren hier in dit nederige land...We zijn van de week nog bij je pa en ma geweest, was erg gezellig! We hebben de video van je afscheid gezien, echt top! Nou lin, zet m op, ik hou van je en ik spreek je snel! xxxxxx

  • 09 Januari 2006 - 14:25

    Alet:

    Ik wil je alleen maar zeggen dat ik groen zie van jaloezie...
    X

  • 09 Januari 2006 - 16:23

    Rene:

    Topper!!

    groetjes rene

  • 10 Januari 2006 - 10:57

    Geke:

    Bij toeval kwam ik op je site, leuk! Heel veel plezier in Maz, doe je iedereen de groetjes van me?

    Tot snel! Geke

  • 10 Januari 2006 - 11:55

    Linda:

    Jambo Lin! Leuk om allemaal weer te lezen! Doe je wel voorzichtig zo alleen met die lange benen van je in die busjes tussen al die mannen haha!
    Veel plezier en geniet ervan! Groetjes, Linda

  • 10 Januari 2006 - 15:52

    Joan:

    Lieve Lin,

    Wauw......

    Geniet, doe voorzichtig! Ik volg je!! Heel veel liefs Joan

  • 10 Januari 2006 - 21:07

    Nel.. Gaar Maart Van Tvg:

    lieve Linda heb je site bekeke TOPP mooit dat je zo geniet en goed werk doet. gelukkig nieuwe jaar. erg veel liefs van ons 3e.. doegg..

  • 10 Januari 2006 - 21:08

    Nel Gaar Maart Van Tvg:

    sorry voor de spel foutjes dikke kus ons..

  • 13 Januari 2006 - 09:14

    XxxGaar:

    Jezus Lin zo mooi om dit te lezen...Als je dit leest lijkt het net alsof ik naast je zit!Echt mooi!Ik hoop dat je nog veel meer mooie dingen daar zult meemaken, en erover zult schrijven natuurlijk!!Dikke Kus

  • 13 Januari 2006 - 15:34

    Marian:

    He Lin!

    Nog de beste wensen! Op een of andere manier kon ik niet op je site komen, maar het is me eindelijk gelukt! Wat een reis.... wauw..... dit is echt een ervaring die je nooit meer vergeet Lin! Super dat je ook weer een mobiel hebt, zal je ns een sms sturen, kijken of het werkt! Veel plezier nog!!

    Kuz Marian

  • 17 Januari 2006 - 13:34

    Claudia:

    Hey lieve Linda, hoe gaat het met je? Ik ga je zeker volgen via deze website! Ben blij dat je het gevoel hebt dat je reis nu echt begonnen is. Je kunt er nog lekker een heel aantal maanden van gaan genieten. En daar wens ik je alle succes en plezier mee! Dus tot onze reunie in Nederland met het Kaapstad-groepje..

  • 27 Januari 2006 - 14:53

    X Jenny:

    Heey Lin, hoe ist??!Ik heb je nog een paar keer gebeld maar ik krijg geen bereik...Ik heb gehoord dat je het nog steeds heel erg naar je zin hebt want ik heb je moeder gesproken! Met ons gaat het ook goed! Alleen de liefde is nog kut...En wat denk je...IK HEB EEN HONDJE GEKOCHT! : Moby!!Dus op dat nr. ben je bereikbaar?neem ik aan, dus ik bel je snel een keer!!Ik mis je nog steeds erg, I LOVE YOU!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 108877

Voorgaande reizen:

16 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Verloskunde in Kenia

29 September 2005 - 29 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: