Pretoria en Lesotho - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Linda Groot - WaarBenJij.nu Pretoria en Lesotho - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Linda Groot - WaarBenJij.nu

Pretoria en Lesotho

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

19 December 2005 | Zuid-Afrika, Pretoria

Na het weekje in Marloth Park zijn we doorgereden naar Pretoria. Pretoria is de bestuurlijke hoofdstad van Zuid Afrika. Het is een grote stad waar heel veel te doen is. We hebben hier 3 dagen gekampeerd bij een hostel in Hattfield. De 2e dag heeft Nelleke ons helaas verlaten. Ze is terug naar huis. We zijn nu nog met zijn 3en over.

Na rondgekeken te hebben in Pretoria zijn we via Bloemfontein, doorgereden naar Lesotho, Malealea. Het bergachtige landschap en de diepe valleien van Lesotho zijn fantastisch. Onderweg zijn we door de traditionele dorpjes gereden. de lokale bevolking hier is geweldig. Deze mensen zijn echt back to basic. De kinderen lopen door de bergen met stokken en een grote deken om hun heen om het vee, stieren en berggeiten, te laten grazen. Het land wordt hier ook nog helemaal met de hand bewerkt. Er komen geen machines bij kijken.

Bij de lodge hebben we weer gekampeerd in onze tentjes en ons eten hebben we op het kampvuurtje klaargemaakt. Wij waren inderdaad ook helemaal back to basic. We hadden geen internet, geen telefoonbereik en het water was hier zeer schaars.
We hebben een hiking tocht gemaakt naar de Pitseng Gorge Rivier. We zijn door de bijna opgedroogde rivierbedding gelopen en geklommen. (Alet, deze tocht kwam bijna overeen met die van Vietnam).

Nu zijn we weer terug in Pretoria om afscheid te nemen van Zuid Afrika, en om ons voor te bereiden op onze vlucht naar Namibie waar we donderdag naar toe vliegen.

Ik wil ook bij deze iedereen hele hele fijne kerstdagen en een supergoed, liefdevol, gelukkig en gezond 2006 wensen!!!

• 19 December 2005 - 17:04

Laura:

Lieve Linda,
    wat leuk om elke keer je verhalen te lezen!!! Fijne kerstdagen daar!! En natuurlijk alle goeds voor 2006!!!!
    Groetjes ook van mijn pa en ma!!!

• 19 December 2005 - 17:41

Miranda:

He die Linda,

Wat leuk weer wat van je te horen, je maakt echt een hele hoop mee, dit kunnen ze je nooit meer afpakken.
    Wij (jeroen en ik) wensen jou ook een gezond en een top 2006. Fijne feestdagen en we zullen een borrel op je drinken.
    Liefs Miranda

• 19 December 2005 - 18:50

Jan Groeneveld:

Lieve Linda,
    Kind, wat zie je veel van de wereld. Ik ben gewoon een beetje jaloers, maar je informeert ons zo goed dat wij een goed beeld krijgen van al wat je meemaakt.
    Heel fijne Kerstdagen en een heel goed en gezond 2006 toegewenst en alle succes met je prachtige werk.

• 19 December 2005 - 19:09

Sandra:

Hoi Linda,
    Fijn om te lezen, dat je je zo goed vermaakt daar. Hopelijk bevalt Namibie ook goed en kunnen julie daar ook veel goeds doen. Prettige feestdagen en een heel goed 2006.
    Groetjes Sandra

• 19 December 2005 - 20:16

Ed De Bok:

Hee linda. leuke berichten allemaal! We wensen jou ook een fijne kerst toe en een gelukkig 2006! Veel plezier nog.

Groeten Ed en fam.

• 19 December 2005 - 20:24

Tiny Spinne En Erica:

Hee Linda,

Wat is dit toch leuk om te lezen en vooral om je foto's te zien!! Echt super wat je daar voor die mensen doet!! Wij wensen jou ook leuke dagen toe, want dat zal wel heel anders zijn dan hier...
    Hou je goed!!

Groetjes van Tiny Spinne en Erica

• 19 December 2005 - 21:04

Klaas,Aaf En Rene:

Wij wensen alle lieve vriendinnen en kennissen van Linda hele fijne Kerstdagen en een goed en gezond Nieuwjaar toe.

• 20 December 2005 - 06:52

Aletta:

Ik moet erg lachen om dat zinnetje over de vietnamtocht, was het net als de jungletocht soms? Dan moet ik nog erger lachen als ik jouw hoofd erbij denk.
    Vriend, fijne kerstdagen. Volgend jaar weer samen hoop ik (hier of ergens anders hahahaha)
    X

• 20 December 2005 - 08:33

Sjaan:

Hai Linda,

Blij weer iets van je te horen ! Hele mooie foto's zeg. Je ziet echt iets van de wereld zeg. Ik vind het nog steeds enorm knap van je dat je dit doet.
    Nou linda, hele fijne feestdagen toegewenst en een gezond & gelukkig 2006!!!!!!

• 20 December 2005 - 10:54

Anja:

Wat een avontuur,hele fijne feestdagen en een prettige jaarwisseling!Leuk om elke keer te lezen hoe het bij je gaat.Groetjes Fam.Buter

• 20 December 2005 - 11:55

Linda Schilder:

He Topper! Wat leuk om te lezen! En wat een mooie foto's, die van die rivier, lijkt wel een stilleven! Ben heel benieuwd wat er allemaal weer in Namibie te beleven is! Hele fijne kerstdagen toegewenst en een supergezond, gelukkig en liefdevol 2006! Groetjes, Rick en Linda

• 20 December 2005 - 14:38

Boompie:

Hi lieve Linda, Aller eerst natuurlijk ook fijne kerstdagen en een goed en gezond 2006. We hadden afgelopen vrijdag jaarlijks uitje met kantoor naar Bottrop skien in duitsland. Super dag gehad met veel drank en gezelligheid had je eigenlijk ook bij moeten zijn. We miste je in ieder geval wel. Maar zo te lezen gaat het daar ook allemaal ze gangetje.
    Veel plezier in Namibie.
    Nog geen verkering met grote negers?
    Gr. + X Boompie

• 20 December 2005 - 21:28

Yvonne:

He lieve linda,
    Wat leuk om die verhalen weer te lezen, en die mooie foto's zeg, he lin bedankt voor je mooi kerstkaart echt super en wij wensen jou hele fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2006. groetjes yvonne en rob

• 21 December 2005 - 09:00

Gerlinde:

Lieve Linda,
    Geweldig dat we steeds weer wat van je horen. Zo kunnen we een beetje mee genieten. Het is helemaal top wat je doet. Veel plezier in Namibie. Fijne feestdagen en een heel goed en gelukkig 2006.
    PS. heb je al een ukkie voor me gevonden?
    Dikke kus.
    Gerlinde

• 21 December 2005 - 18:24

Annemarie:

Hee lin,
    Wat een mooie foto's, zo te zien vind je het erg leuk daar.. hier gaat alles ook goed hoor, ik hoor ook allemaal verhalen over de viswinkel.. nou ja, hele fijne feestdagen en nog heel veel plezier in 2006!!
    xxx Annemarie

• 21 December 2005 - 19:57

Marja:

linda, prettige kerstdagen,en een gezond en een gelukkig 2006!!!!! ERG VEEL PLEZIER NOG!!.....

• 24 December 2005 - 16:12

Regina:

lieve linda
    wij zijn heel blij dat het zo goed met je gaat. wij willen je hele prettige kerstdagen toe wensen en heel veel liefde en geluk voor in het nieuwe jaar 2006
    groetjes Ome Ron Tante Lida en Regina

p.s. wij missen je wel

• 25 December 2005 - 12:03

Rob:

Hé Linda,

Fijne kerstdagen en veel geluk en gezondheid in 2006.
    Veel succes in Namibië!
    Je foto's en verhalen zijn top.

Gr Rob & Linda

• 26 December 2005 - 18:45

Tante Hillie:

hallo linda,
    ik wens je nog een prettige (tweede) kerstdag en een gezellig uiteinde en een zeer goed begin van het nieuwe jaar. groetjes tante hillie

• 28 December 2005 - 10:35

Annemiek:

Hey linda,
    Ik heb je een mail gestuurd, maar mijn hotmail deed raar, heb je 'm ontvangen?
    Groetjes en veel plezier tijdens oud en nieuw

• 29 December 2005 - 13:16

Tonny:

Hey Linda,
    Erg leuk om de verhalen op de site te lezen. Dan is het leven hier maar saai. We hebben je gemist bij ons uitje. Ik wil je een hele prettige jaarwisseling wensen. Laat on s weten hoe ze dat daar vieren. En een heel goed begin, een heel gelukkig en gezond 2006.

Groetjes, Tonny

• 01 Januari 2006 - 02:11

Simon:

Ondanks alles wil Ik jou het allerbeste toewensen in het nieuwe jaar.
    Ik vindt het echt geweldig wat je doet.
    groeten Siem