Marloth Park - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Linda Groot - WaarBenJij.nu Marloth Park - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Linda Groot - WaarBenJij.nu

Marloth Park

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

12 December 2005 | Zuid-Afrika, Pretoria

We hebben afscheid moeten nemen van de projecten waar we nu 9 weken hebben gewerkt. Ik heb het zo ongelooflijk goed naar mijn zin gehad daar. Het waren af en toe hele moeilijke momenten die we mee hebben gemaakt, maar ook heel veel mooie momenten.

Wat ik heel bijzonder heb gevonden is dat de mensen zo dankbaar en gelukkig zijn ondanks alles wat ze meemaken en ze zijn heel erg tevreden met alles wat ze bezitten. Ik heb er in ieder geval heel veel van geleerd.

We zitten op dit moment samen met Nelleke en Diane, 2 van de meiden die we hebben ontmoet op het vrijwilligersproject, in het Marloth Park. Dat ligt aan het Krugerpark vast. We hebben een huisje midden in het bos. Het is hier heel erg rustig. Voor mij eigenlijk een beetje te rustig. 's Morgens komt er een familie bavianen op visite en we hebben al een bezoekje gekregen van een wrattenzwijn met baby. Mijn spinnenfobie wordt hier in ieder geval wel een stuk minder..

We hebben een auto gehuurd en daarmee zijn we al 2 dagen door het Krugerpark gereden op zoek naar de big 5. Dinsdag rijden we verder richting Johannesburg. Daarvanuit vliegen we naar Namibie waar we met kerst en oud en nieuw zullen zitten. Na de feestdagen gaan we eindelijk op pad naar het volgende project in Zambia. Dat is een school waar we les gaan geven. Om de school heen zijn er ook een heleboel andere dingen waar we mee kunnen helpen. Ik kan het niet afwachten om daar te zijn in ieder geval. Ik heb er heel veel zin in.

Het zal vanaf nu wel moeilijker worden om gebruik te maken van het internet, maar ik zal proberen om jullie zo vaak als het kan op de hoogte te brengen van alles.

Ik wil ook iedereen weer bedanken voor alle reacties.

p.s. Er is mij al een aantal keren gevraagd om een bankrekeningnummer waar mensen geld op kunnen storten. Degene die dit willen kunnen kijken op www.bobbibear.org.za. Dat is het project met de treeclinic waar ik over verteld heb. Ik vind het een ongelooflijk goed project. Al het geld gebruiken ze echt heel goed om alle mensen te helpen. Kijk voor verdere informatie maar op de website, daar wordt namelijk heel goed uitgelegd wat ze allemaal doen. (Annemiek, misschien een ideetje voor jou?)

  • 12 December 2005 - 09:34

    Aletta:

    Hee Lin, fijn om weer wat van je te horen. Wilde vorige week nog langs je huis gaan (HAD IK HET NOU MAAR GEDAAN).. Nog gecondoleerd Lin, sterkte daar.
    Ik hou heel erg veel van jou.. SUCCES!!!!

  • 12 December 2005 - 09:35

    Annemiek:

    Hey Lin,

    Lekker zeker om even te reizen en te genieten van de mooie natuur en dieren. Ben je al veel grote spinnen tegengekomen?
    van dichtbij?
    Heeeel veel plezier tijdens het reizen. Geniet ervan en alvast prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar. Ik zal een vuurpijl voor je afsteken en naar de sterren kijken. zucht! Ik wou dat ik daar ook zat. Have fun!

    Groetjes, Annemiek

  • 12 December 2005 - 09:37

    Marian:

    He Lin!
    Ik zit gewoon echt weer zonder verstand te lezen en te kijken naar je foto's! Ik ben zo jaloers op je, dat je dit allemaal mag meemaken! Hier is er nog niks veranderd, alles is en blijft hier hetzelfde! Je mist niks Lin, je zit daar beter!

    Mis je Lin!

    Maartje!

  • 12 December 2005 - 11:15

    Linda Schilder:

    Hi Lin! Top om weer van je te horen! Spannend allemaal, weer op weg naar een nieuwe bestemming. Doen jullie wel voorzichtig daar, je weet maar nooit of er een olifant op je auto gaat zitten haha. He alvast fijne feestdagen en geniet ervan he! Dikke kus Linda

  • 12 December 2005 - 12:03

    Gery Girrel:

    Lieve Linda,

    Heel fijn om te lezen dat je jezelf goed vermaakt, ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht van jou...

    Ik wil je hele fijne feestdagen toewensen en houd deze positieve gedachtengang vast mop...

    Liefs

  • 12 December 2005 - 12:18

    Hanneke:

    Lieve Linda,
    Heel veel succes met de volgende etappe van je avontuur. Vergeet vooral niet Wim de groeten te doen van ons. Ik zal hem ook snel weer een e-mail sturen. Hou ons op de hoogte van alle ontwikkelingen en geniet ervan. Alvast een hele fijne kerst (en ja wat sterren betreft zal je in Nambibie wel heel goed aan je trekken komen) en ik wens je een heel goed en gezond 2006 voor jou en voor de mensen om je heen....
    Veel liefs,
    Hanneke

  • 12 December 2005 - 12:21

    Dikke Kus!xxxGaar:

    He Lin super om te lezen hoe je t daar hebt!En ik ben echt blij dat je het er zo naar je zin hebt!Ik moet namelijk eerlijk toegeven dat ik op t eerst m'n twijfels had of je het wel zou redden daar 'n heel jaar lang!Maar ik vind het helemaal top van je!!

  • 12 December 2005 - 12:23

    Gaar:

    MAybE OUr mIstAkEs ArE whAt mAkE OUr fAtE.
    WIthOUt thEm, whAt wOUld shApE OUr lIvEs? PErhAps If wE nEvEr vEErEd Off cOUrsE,
    wE wOUldn't fAll In lOvE, Or hAvE bAbIEs, Or bE whO wE ArE.
    AftEr All, sEAsOns chAngE. SO dO cItIEs. PEOplE cOmE IntO yOUr lIfE And pEOplE gO.
    BUt It's cOmfOrtIng tO knOw thE OnEs yOU lOvE ArE AlwAYs

    In yOUr hEArt. And If yOU'rE vEry lUckY, A plAnE rIdE AwAY.

  • 13 December 2005 - 00:03

    Angela:

    Hey Lin super om weer van je te horen.Met kerst en oud en nieuw zit je in Namibie.Een ding wat je daar moet zien is de zonsopgang in de woestijn dat is daar echt grandioos.Verder erg veel plezier en prettige feestdagen en een knallend nieuwjaar.Geniet er maar van.Groetjes Angela

  • 13 December 2005 - 09:07

    Suzanne:

    Hoi Linda
    Wat een mooi verhaal weer,en wat een avontuur.Ik wens je nog heel veel geluk en plezier in alles wat je daar doet en vanuit palingcity wil ik je alvast een hele fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar

    Groetjes,
    Suus

  • 13 December 2005 - 09:21

    Annemiek:

    Hey linda,

    Als je weer bij een project komt is het misschien handig om de volgende vraag te stellen. Als wij ooit een project op willen zetten in samenwerking met dat project daar wat zouden zij dan willen en nodig hebben? Zo kunnen we een beetje polsen welke kant de ideeen op moeten.

    xxx love you

  • 13 December 2005 - 10:37

    Marleen:

    Hee lieve lin, wat goed om je weer even te zien met die mooie foto en daarbij een leuke mail te lezen. Ik mis je verschrikkelijk, vooral zoals afgelopen zaterdag. Maar goed ik wil je nog condoleren en je heel veel sterkte toewensen! Ik hou erg veel van je! dikke kus van Marleen

  • 14 December 2005 - 09:45

    Gerda Tol:

    Hallo Linda, wat leuk om de nieuwe foto's te zien. Ik wil je nog condoleren met het verlies van je tante, rot voor je als je zover weg bent. Verder hoop ik dat je toch het kerstgevoel zult hebben en een mooi oud- en nieuwviering te krijgen. Het zal toch wel heel apart zijn om onder de kerstboom in de warmte te zitten! Geniet van al je ervaringen meid en veel succes met je volgende project! Liefs, Gerda Tol en familie.

  • 14 December 2005 - 17:18

    Yvonne:

    Hoi Linda,
    Wat leuk om weer wat van je te horen en wat een mooie foto's zeg. Ik wilde je nog condoleren en veel sterkte toewensen.
    Lin nog heel veel plezier en succes daar en fijne feestdagen he. Ik mis je wel hoor.
    Liefs yvonne

  • 16 December 2005 - 19:28

    Klaas En Aaf Groot:

    Hiebij willen wij alle lieve vriendinnen en kennissen van Linda bedanken voor alle mooie kerstkaartjes aan ons gestuurd en wensen wij jullie allemaal een Zalig Kerstfeest en een goed en vooral gezond Nieuwjaar.

  • 17 December 2005 - 14:00

    Nicky:

    Hoi Linda,

    Het is alweer even geleden dat ik je gezien heb. Ik hoop dat het goed met je gaat. Je bent in ieder geval weer aan een nieuw avontuur begonnen na het vrijwilligerswerk. Ik hoop dat je veel plezier hebt en veel meemaakt. Maar dat kan haast niet anders. Ik ben mijn laatste week ingegaan. Morgen naar Cape town en dan vrijdag naar huis. Hoewel ik het heerlijk vind om te reizen, vind ik het ook wel weer leuk om naar huis te gaan. In CT zie ik Berthe ook weer.
    Nou, heel veel plezier verder en ik blijf je volgen op deze site.
    Doe de groeten aan Joan.

    Liefs Nicky

  • 18 December 2005 - 17:59

    Shannon:

    hey linda its shannon here ive bben trying to get hold of joan for two days now and IM just a little worried about weather or not you guys are OK as ive not been able to get hold of her on her cell.

    shannonels2005@webmail.co.za

  • 19 December 2005 - 10:56

    Gery Zwarthoed:

    hoi lin,
    op de eerste plaats gecondoleerd met je tante Garie. En ik vind het echt helemaal top wat je allemaal doet hoor..
    Ik wens je het allerbeste voor 2006 en prettige feestdagen.
    Groetjesssssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 108874

Voorgaande reizen:

16 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Verloskunde in Kenia

29 September 2005 - 29 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: