Ik ben er, ik ben er, ik ben er!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Linda Groot - WaarBenJij.nu Ik ben er, ik ben er, ik ben er!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Linda Groot - WaarBenJij.nu

Ik ben er, ik ben er, ik ben er!!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 Februari 2010 | Kenia, Nairobi

17-02-2010
Na een heftige vlucht met de nodige vertraging en turbulentie vanwege de sneeuw, ben ik terecht gekomen in een sauna…weg met die warme kleding!!
De exotische geuren (sommigen noemen het zweet), de vriendelijke en mooie gezichten, het vele handen schudden, het hele ritueel dat vooraf gaat als je iemand iets wilt vragen..’Hi, how are you? I am fine and how are you? I am fine…can I ask you something?’ GEWELDIG!
Dankzij de goede zorgen van vrienden heb ik vannacht heerlijk en veilig geslapen in Nairobi. Nu zit ik in een gammele en krappe bus en af en toe vlieg ik van mijn stoel vanwege de gaten in de weg. Mijn ingewanden hebben allemaal een andere plaats gekregen. Maar met mijn neus zit ik tegen het raam gedrukt en geniet ik weer volop van het uitzicht, de zon, de rode aarde, de maisvelden, de huisjes en de mensen die langs de weg lopen en hun tassen op hun hoofd dragen. Zo onvoorstelbaar mooi!!! Iets minder leuk is die gevlochten mand die net onder mijn voeten is geschoven, waar 6 levende kippen met veel stress in zitten en de hoogste ruzie met elkaar maken. Maar ik ben blij en zit hier met een grote smile. Over 8 uur kom ik aan in Eldoret, waar ik de aankomende 3 maanden stage ga lopen in een lokaal ziekenhuis. Ik heb er ongelooflijk veel zin in!
18-02-2010
Na een eeuwig durende busrit kom ik eindelijk aan in Eldoret. Ik kan mijn ogen niet geloven, het is niet waar…het regent! Ik ben in Kenia en moet #&^$^*# een paraplu kopen! Ze zeggen wel eens: een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen. Ik heb namelijk wel eens eerder van dit soort verassingen gehad omdat ik me van te voren niet even in het weer verdiep. Hierdoor hebben we het al eens ongelooflijk koud gehad en nu dus ongelooflijk nat. Ik moet mijn broek maar opstropen en niet uitglijden in de modder, ik mocht namelijk maar 20 kilo meenemen in het vliegtuig (20 kilo=Heineman). Maar dit zijn de tropische buien; zeer heftig, maar gelukkig ook kort en het zonnetje blijft schijnen.
Ik word opgehaald door het ziekenhuis. Er word me gevraagd of ik boodschappen wil halen. Hier heb ik eigenlijk niet zoveel behoefte aan en ik wil gewoon verder. Maar onderweg daar naartoe snap ik waarom ze dit hadden gevraagd. We rijden namelijk richting…niets!!! Glijdend over de modderige wegen gaan we al verder en verder van de bewoonde wereld. Shit…maar gelukkig heb ik koffie uit Nederland meegenomen!!!
20-02-2010
Ik ben gelijk begonnen met mijn verkenningstocht in het ziekenhuis en dan vooral op de labour ward. Deze bestaat uit 3 bedden gescheiden door enkele gordijntjes, welke als je de ene kant dichttrekt ze aan de andere kant weer open gaan, niet veel privacy dus. Verder zit er een gat in de grond waar direct alle troep in geschoven kan worden. Vandaag werd ik tijdens de bevalling gestoord door een reusachtige kakkerlak, welke me toch wel een beetje uit mijn concentratie bracht. Deze eerste 3 dagen heb ik al wat bevallingen kunnen doen en al veel leermomenten gehad, waaronder een stuitbevalling. Iedereen is ontzettend lief, aardig en behulpzaam. Ik heb het helemaal naar mijn zin hier, het is geweldig!

  • 22 Februari 2010 - 11:37

    Marian:

    LIEVERD!!!

    Ben blij van je te horen! Zit met een grote glimlach je verhaal te lezen! Je enthousiasme komt echt over! Geweldig!

    Heeeel veel plezier en tot snel! Geniet ervan!

    Dikke x!

  • 22 Februari 2010 - 11:46

    Sjaan:

    Hoi linda !

    Ik wil je heel veel succes toewensen en natuurlijk veel plezier. Ik ga je dagboek goed bijhouden, zodat ik een beetje weet wat je daar allemaal beleeft. Super van je !

    Groeten Sjaan

  • 22 Februari 2010 - 11:59

    Gerda Tol:

    Wat ben je toch ongelooflijk optimistisch ook als het tegenzit nog kunnen relativeren. Grote klasse hoor! Heel veel succes met je werk, ongelooflijk spannend allemaal. Blijf je volgen hoor.

  • 22 Februari 2010 - 12:50

    Suzanne Kortekaas:

    He Linda

    Ik zit weer volop te genieten van je verhaal en ik hoop dat er nog vele komen.Je doet het goed meid en ik vindt het ongelooflijk knap van je dat je de stap hebt gezet om dit te doen.Tot mails.Groetjes Suus

  • 22 Februari 2010 - 12:55

    Maartje-marijke:

    Dat klinkt, nu al, heel goed!!

    Succes met je bevallingen daar en ik blijf je verhalen volgen--> leuk!!

    Liefs maartje!!

  • 23 Februari 2010 - 12:13

    Tantelidaenregina:

    hallo vriend hoe is het daar ik heb je reisverslag gelezen je maakt natuurlijk weer van alles mee j we wensen je veel succes en hou je goeg. met ons gaat alles goed.

  • 23 Februari 2010 - 17:46

    Johanna:

    Wat geweldig allemaal Linda. Ik zat al een tijdje te wachten op je blog, wist niet precies wanneer je in je geliefde Kenia zou zijn. Ik kan bijna niet wachten op meer verhalen. Je moet je daar niet uit je concentratie laten halen door een kakkerlak, gewoon op gaan staan..het geluid wat je dan hoort zal je zeker en vast bekend zijn;) Heel fijne tijd en veel bevallingsplezier. Groetjes vanuit een warm en zonnig ArubaxxxxJohannaxxx

  • 24 Februari 2010 - 10:36

    Marijke:

    He Lin,

    Klinkt goed zeg! Ga jij maar lekker genieten van de cultuur en het weer daar! Hoop dat je een hoop mooie bevallingen mag doen!
    Succes!!

  • 25 Februari 2010 - 02:18

    Kees Hoekstra:

    Respect!

  • 25 Februari 2010 - 18:26

    Adri:

    Kan je me wel negeren, maar als je dan wel gewoon een waarbenjij'tje bijhoudt vind ik je toch wel hoor..

    Mocht je onverhoopt toch nog interesse hebben in een bezoekje ergens halverwege hoor ik het graag. Leuke schrijfstijl, het werkt.

    Kwaheri!

  • 26 Februari 2010 - 12:22

    Anja Vik:

    Hai Linda, het klinkt weer allemaal geweldig, op een kakkerlak na dan.En een beetje ver van de bewoonde wereld. Helemaal top dat je al wat bevallingen hebt gedaan. Nou nog heel veel plezier daar!
    Groetjes van Klaas Anja Nick en Rosalie xx

  • 26 Februari 2010 - 14:53

    Corina:

    hey lin,ik zie je zooo zitten in die bus,1.90 met een mand met kippen voor je,haha,je hebt al weer een paar kenianen op de wereld gezet,ben zo trots op je,hier heb je zo hard voor gestudeerd!en ach als je daar af en toe een paar kakkerlakken voor opzij moet schuiven,je zult er nog wel een paar tegenkomen,hihi.veel succes daar en doe voorzichtig he.dikke xxx van corina

  • 26 Februari 2010 - 18:52

    Froukje:

    ik geniet van je mooie verhalen,zelfs een beetje jaloers!zet um op!xx

  • 28 Februari 2010 - 09:52

    Joan:

    Linda!

    Oh wow! Wat geweldig om te horen!

    Hoe is het om daar bevallingen te doen? Hoe reageren je collega's en de patienten op jou? Je bent zo lang en 'wit' dat valt dan wel op!

    Krijg je daar begeleiding van iemand of moet je daar je eigen leerweg uitstippelen? Ik ben zo benieuwd!

    Veel succes en tot horens!

    Liefs Joan

  • 01 Maart 2010 - 15:18

    Tessa:

    Heey Lin,

    Wat een verhaal..Komt bekend voor. Veel plezier en succes daar nog!! Genieten he?

    Liefs uit Ghana!

  • 02 Maart 2010 - 08:51

    Aletta:

    Allerliefste! Hoe is het nou zo met je. Wat heb je weer een mooi verhaal! Ben trots op je. Geef me snel je Keniaanse nummer ff, dan ga ik je snel bellen!

    Ik kom net uit Curaçao en heb daar iets grappigs meegemaakt. Iets wat jij voorspeld had en ik je daarover uitlachte, maar...... ;) tja....

    Dikke zoen!

  • 02 Maart 2010 - 09:38

    Corine:

    Hoi Linda, een super tijd gewenst daar. En ehh zolang het niet gekker als een kakkerlak wordt is het wel te overzien he!?
    Ga je volgen en zet hem op.

    Lieve groetjes Corrine

  • 02 Maart 2010 - 21:10

    Yvonne:

    he lieve linda
    Ik hoorde dat je was geslaagd, zo erg goed, van harte gefeliciteerd, ben trots op je, en nu kan je eindelijk doen waar je zolang op heb gewacht,helemaal super zeg.
    Ik wil je heeel veel plezier en succes toewensen daar en ik hou je reisverslagen bij, heel leuk om allemaal te lezen wat je daar allemaal doet en meemaakt.

    Dikke kus en tot snel groetjes yvonne

  • 05 Maart 2010 - 12:31

    Mignon:

    WOW, lin al heel wat meegemaakt! Je bent zo te horen wel helemaal op je plek!
    Have en mooie partussen!
    Kus Mig

  • 05 Maart 2010 - 12:38

    Milou:

    Lieve Lin,

    Mis je hier wel in het Turnhoutse. Ik kan het uitroepteken niet vinden in dit oord.....Hoop dat je het naar je zin hebt en het hoofd koel weet te houden in mindere omstandigheden, gaat je lukken, ga er voor (uitroepteken) We hebben imiddels 34 respondenten en een mooie tussentijdse evaluatie, mooi werk. Toy, toy, toy en je niet meer laten afleiden door kleine beestjes, of pak de stofzuiger....Het regende daar tock ook?
    Dikke kus louders

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 108760

Voorgaande reizen:

16 Februari 2010 - 15 Mei 2010

Verloskunde in Kenia

29 September 2005 - 29 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: